A pedagoxía é a ciencia que estuda a educación como fenómeno tipicamente social e especificamente humano.
O seu significado está relacionado coa arte ou ciencia de ensinar. A palabra provén do grego antigo παιδαγωγός (paidagogós), o escravo que traía e levaba os nenos á escola. Das raíces paidós ('neno') e ago ('levar', 'conducir'). Inicialmente non se refería á ciencia, senón que era a denominación dun traballo: o pedagogo era o guía do neno.
Tamén se define como a arte de ensinar. Moi relacionado con este campo disciplinar, está a andragoxía.
Tamén se define como a arte de ensinar. Moi relacionado con este campo disciplinar, está a andragoxía.
Coa Ilustración europea de finais do século XVIII e comezos do XIX, desde Francia, Alemaña e Inglaterra, xente como o Marqués de Condorcet, Rousseau, Herbart,Pestalozzi, ou Fröbel, plantexan o interese "ilustrado" polo progreso humano, retomando o significante grego. Agora con outros significados que, por outra parte, xa estaban ancorados nas mesmas raíces sinaladas. Dun lado, "paidós", 'neno', comeza a expandirse ó significado do humano, de tódalas etapas da vida humana, e non só da nenez. O verbo, igualmente, deixa de ser o significado base da "guía" física ou psíquica para pasar a significar "condución", "apoio", "persoal", "vivencial".
A pedagoxía é un conxunto de saberes que se ocupan da educación como fenómeno tipicamente social e especificamente humano. É por tanto unha ciencia de carácter psicosocial que ten por obxecto o estudo da educación coa fin de coñecela e perfeccionala. A pedagoxía é unha ciencia aplicada que se nutre de moitas outras ramas, como a socioloxía, economía, antropoloxía,psicoloxía, historia, filosofía ou medicina.
É importante considerar que a pesar de que a conceptualización da pedagoxía como ciencia é un debate aínda aberto e que se centra nos criterios de cientificidade que se aplican ás demais ciencias e que non se aplican directamente á pedagoxía. Por isto referirse á pedagoxía como ciencia pode ser un tanto ambiguo, incorrecto, ou polo menos debatible. Existen autores que definen á pedagoxía como un saber, outros como unha arte, e outros como unha ciencia (se ben recoñecendo que como ciencia habería que establecer apuntes específicos) de natureza propia e obxecto específico de estudo, que son os sistemas públicos educativos e non a educación en xeral. En vista de que a súa razón de ser non se halla en si mesma, e que non é senón o punto de chegada e partida de diversas elucubracións respecto da educación, e contidos que se poden observar noutras ciencias.
Coa carreira de pedagoxia poderiamos ter as seguintes saidas:
- Gabinete de Pedagoxía.
- Orientación laboral, persoal, familiar e escolar, tanto en centros públicos como privados.
- Colaboración e orientación en editoriais de libros relacionados coa educación.
- Asesoramento pedagóxico.
- Educación de adultos.
- Recursos Humanos en distintos tipos de empresas.
- Xestión da formación levando a cabo tarefas de planificación de accións formativas para empregados.
- Inspección e asesoramento educativo.
- Formación de formadores.
- Pedagoxía hospitalaria.
- Museística.
- Educación de persoas con n.e.e.
- Avaliación de centros.
- Diagnósticos pedagóxicos en calquera centro, como os ocupacionais.
- Traballo en centos de día e demais institucións dedicadas á terceira idade, así como en distintas organizacións, asociacións ou oenegués.
- Coordinación de obradoiros educativos, intervención sociocultural en barrios marxinais, coordinación de actividades de ocio e tempo libre, coordinación de proxectos de educacion ambiental.
- Investigación do campo educativo.
- Traballo en Centros de Profesores e Recursos (CPR´s),
- Axencias de colocación e ETT´s.
- Coordinación de Programas de Iniciación Profesional (Plans de Garantía Social).
- Educación en Institucións penitenciarias
No hay comentarios:
Publicar un comentario